Cases

Conceptontwikkeling en implementatie:

OnMigration

EmpathyLAB ontwikkelde samen met OnPurpose een platform voor maatschappelijk organisaties om hen te ondersteunen bij strategische communicatie over migranten en vluchtelingen. Wij ontwikkelden het concept en verzorgden de implementatie van de kenniskamer. Ook ontwikkelden we binnen het project samen met ACE Europe and Avance the evaluatie-methodiek.

https://www.onmigration.nl/

Onderzoek en evaluatie:

Gender en Gezondheid ZonMw

EmpathyLAB evalueerde het programma Gender en Gezondheid met kwalitatief onderzoek en een media-analyse. Met behulp van interviews met ruim 20 wetenschappers die subsidie ontvingen voor onderzoek onderzochten we of en hoe dit de kennis over sexe, gender en diversiteit in de gezondheidszorg heeft versterkt. Met de media-analyse onderzochten we of er meer aandacht is ontstaan voor sexe, gender en diversiteit in medische vakbladen.

https://publicaties.zonmw.nl/eindevaluatie-kennisprogramma-gender-en-gezondheid/

Onderzoek en advies:

Verkiezingscampagne VluchtelingenWerk Nederland

EmpathyLAB begeleidde VluchtelingenWerk Nederland bij het ontwikkelen van het concept voor de campagne gericht op de Tweede Kamerverkiezingen 2021. De begeleiding bestond uit verschillende sessies in Teams & MIRO. De inzichten die wij inbrachten is gebaseerd op onderzoeken naar communicatie en framing die het draagvlak voor de activiteiten van VluchtelingenWerk Nederland versterken.

https://www.vluchtelingenwerk.nl/westenmiddennederland/vluchtelingenwerk-lanceert-politieke-sneltest-voor-verkiezingen

Onderzoek & training:

Werven op Waarden door Het Begint met Taal

EmpathyLAB schreef samen met Het Begint met Taal (de koepel van taalcoach-organisaties) het whitepaper “Werven op Waarden”. Ook ontwikkelden wij op basis van het whitepaper een training voor co√∂rdinatoren en hielpen de landelijke koepel (via train-de-trainer) om de training zelfstandig te kunnen geven aan alle 400 taalcoachorganisaties in Nederland.